Wil je meer informatie over het aanbod en behandelingen bij Pento? Bekijk hier ons informatiemateriaal. Klik op het item voor meer informatie of om de folder of poster te downloaden.
Wil je meer informatie over het aanbod en behandelingen bij Pento? Bekijk hier ons informatiemateriaal. Klik op het item voor meer informatie of om de folder of poster te downloaden.
In this brochure (preview copy) you read the introduction of the book “Theory of Mind, from yourself to the other”.
Interested? Download the preview copy and/or send an email for more information.
Also available: article Interview “Getting deaf children to participate in participate in social world” in © BATOD Magazine September 2023
In deze folder leest u meer over onderzoek naar taalachterstand en TOS bij kinderen die meerdere talen leren.
Heeft u één of twee hoortoestellen gekregen? Dan krijgt u deze eerst op proef. In deze folder leest u hoe de hoortoestelproef in zijn werk gaat.
Wat is een beengeleiderhoortoestel (BCD)? Voor wie is een BCD geschikt? En hoe verloopt het traject? Deze informatie en meer vindt u in de folder.
Waarom hoorapparatuur verzekeren? Wat kunt u verzekeren en waar moet u op letten? Antwoord op deze en andere vragen vindt u in deze folder.
Communiceren doe je samen. Hoortoestellen zijn slechts een hulpmiddel en het hoorprobleem wordt hiermee niet volledig opgelost. Waar kun je op letten om elkaar te helpen? Lees enkele tips en adviezen.
Dyslexienetwerk Pento onderzoekt en behandelt kinderen met dyslexie die binnen de vergoede dyslexiezorg vallen. Dit is een samenwerking tussen de Pento audiologische centra in Zwolle en Friesland en een aantal praktijken voor logopedie en dyslexiezorg in de provincies Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel. Lees meer informatie in onze folder.
Een ToM-training vergroot het inzicht in jezelf en in de ander. Hierdoor begrijp je de gevoelens, gedachten en de bedoeling van anderen beter. Kinderen kunnen zo gemakkelijker aansluiten bij leeftijdsgenoten. Lees meer informatie in deze folder.
Wapper is de behandelgroep voor dove en slechthorende kinderen. Op de groep gebruiken we Nederlands met Gebaren (NmG), de Nederlandse Gebaren Taal (NGT) en gesproken Nederlands, afgestemd op de kinderen en wensen van de ouders. Lees meer informatie in deze folder.
Video-Home-Training (VHT) is een manier om ouders met behulp van video-opnamen te begeleiden in de communicatie met hun kind. Lees meer informatie over deze methode in deze folder.
Voor slechthorende kinderen en hun gezins- en of andere familieleden biedt Pento een ruim aanbod aan cursussen. Voor meer informatie kunt u kijken bij cursusaanbod of download deze folder groepsactiviteiten voor gezinnen.
AJONGH (Als Je Oren Niet Goed Horen) is een cursus voor slechthorende kinderen en jongeren. Het doel van de cursus is om de kinderen en jongeren sociaal-emotioneel en in hun communicatie sterker te maken. Lees meer informatie in deze folder.
Het Gebarenkasteel, daar leer je gebaren! Het Gebarenkasteel is een cursus voor broertjes en zusjes van een doof of slechthorend kind. Meer informatie lees je in deze folder.
De behandelgroep Babbel is voor goed horende kinderen van 2 tot 4 jaar met een taalontwikkelingsstoornis. In een veilige en levendige omgeving en in een positief klimaat stimuleren we spelenderwijs de taalontwikkeling van uw kind. Meer informatie over Babbel vindt u in deze folder.
Hoe kun je dove of slechthorende kinderen het beste helpen? Onze collega’s bij Pento hebben diverse posters ontwikkeld met allerlei handige tips. Download hier de poster met tips voor de juiste plek voor slechthorende leerlingen in de klas.
Hoe kun je dove of slechthorende kinderen het beste helpen? Onze collega’s bij Pento hebben diverse posters ontwikkeld met allerlei handige tips. Download hier de poster met tips voor slechthorende leerlingen in de klas.
Hoe kun je dove of slechthorende kinderen het beste helpen? Onze collega’s bij Pento hebben diverse posters ontwikkeld met allerlei handige tips. Download hier de poster met tips voor slechthorende kinderen.
Wil jij je kennis over de Theory of Mind-ontwikkeling van jonge kinderen verder vergroten? Heb jij behoefte aan vaardigheden om de specifieke bouwstenen van de ToM-ontwikkeling in de praktijk bij kinderen te herkennen en deze gericht te stimuleren? Dan is dit tweede boek van Theory of Mind wat voor jou.
Wat is een Theory of Mind (ToM)? En hoe verloopt de ontwikkeling hiervan bij kinderen met een auditieve beperking? Welke gevolgen heeft dit voor het functioneren in sociale situaties? Dat en meer lees je in dit boek.