Teamleider secretariaat/volwassenteam – Apeldoorn

Jij bent een gedreven teamleider en hebt zin in een nieuwe uitdagende afwisselende functie. Jij vindt het belangrijk om een bijdrage te leveren aan het verbeteren van de planning en hebt zicht op hoe processen verbeterd kunnen worden. Jij wordt blij van een soepel werkend team en vindt verbinding, resultaat en ontwikkelingsmogelijkheden belangrijk. Herken jij jezelf hierin? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Voor onze locatie in Apeldoorn zijn wij op zoek naar een

Teamleider secretariaat/volwassenteam
Voor 20 uur per week

Dit wordt jouw nieuwe baan
De kern van de functie bestaat uit het organiseren en coördineren van de werkzaamheden van de twee teams waarbij de cliënt en medewerker centraal staan. Dit doe je onder andere in nauwe samenwerking met de behandelverantwoordelijken, op het grensvlak van inhoud en beleid. Je geeft leiding aan de medewerkers van je team en ondersteunt je team bij het continue verbeteren van de zorgverlening, de (eigen) ontwikkeling en samenwerking. Als het nodig is, spring je bij om te helpen met secretariële en/of planningstaken. Je bent als teamleider de kartrekker om processen te verbeteren en stappen te zetten in (nog) efficiënter werken. Dit doe je door bijvoorbeeld veel af te stemmen met de verschillende onderzoekers zodat zij optimaal kunnen worden ingezet voor onze cliënten.

Je zorgt voor verbinding tussen de verschillende teams. Je draagt zorg voor de bedrijfsvoering door bijvoorbeeld het ontwikkelen van meerjaren- en jaarplannen. Je bespreekt periodiek met je directeur de realisatie van de vastgestelde doelstellingen en stelt hiervoor managementinformatie op. Je voert jaargesprekken en je bent verantwoordelijk voor de verzuimbegeleiding en opleidingsplannen in je team. Je maakt onderdeel uit van het locatiebrede beleidsoverleg. Ook ben je de verbindende factor tussen het (hoger) management en de medewerkers. Zowel op locatie- als Pentobreed niveau denk je mee over het beleid van de organisatie.

Dit wordt jouw nieuwe werkplek
Het secretariaat is het visitekaartje van Pento. De collega’s van het secretariaat ontvangen de cliënten aan de balie en zorgen voor de cliëntadministratie zodat alles op rolletjes loopt. Het secretariaat staat in contact met cliënten, zowel telefonisch als persoonlijk. Ze verwerken verwijzingen en cliëntgegevens en plannen afspraken voor de onderzoeken. Met de onderzoekers is er contact over de planning en andere taken.

Het volwassenteam is een multidisciplinair team dat begeleiding biedt aan slechthorende volwassenen. Bij dit team zijn de volgende disciplines betrokken: maatschappelijk werker, audiologisch onderzoeker en een audioloog. De aandacht bij de begeleiding gaat vooral uit naar de aard van de aandoening (slechthorendheid, tinnitus, hyperacusis) en de gevolgen daarvan voor het functioneren. Of dat nu thuis, in een leersituatie, op het werk of bij het uitoefenen van hobby’s is. Naast de diagnostiek bieden we ook begeleiding aan cliënten om zo goed mogelijk met zijn of haar beperking te leren omgaan.

Wij zijn Pento.
Als horen niet vanzelfsprekend is, luisteren wij. Als spreken en verstaan niet vanzelf gaan, begrijpen wij het. In onze Audiologische Centra en Vroegbehandeling in Midden- en Noord-Nederland zien we jong tot oud. We doen wat nodig is, zodat iedereen met een uitdaging in gehoor, spraak en taalontwikkeling mee kan doen. Daarin gaan we verder. Want wij zijn Pento. Experts in horen, spreken en verstaan.

Meer aandacht, meer onderzoek en uitleg, meer kennis op één plek. Meer doen waar we kunnen, daar kiezen wij bewust voor. Want iedereen is anders en geen uitdaging is gelijk. Dus bouwen we onze zorg en behandelplannen om mensen heen. Samen gaan we voor de best passende zorg. Met alles wat we in huis hebben.

Onderzoek, diagnostiek en advies. Begeleiding, (vroeg)behandeling, bewezen methoden. Korte lijnen met artsen en wetenschap, die hebben we ook. Samen met ruim 370 collega’s doe je wat nodig is. Want als het om horen, spreken en verstaan gaat, zetten we graag die extra stap. Vooruit, dat helpt mensen echt op weg. En verder.

Dit ben jij

  • Je hebt een afgeronde relevante hbo-opleiding.
  • Je hebt leidinggevende competenties, ervaring in een leidinggevende rol is een pré.
  • Je beschikt over bedrijfskundig inzicht, bij voorkeur verkregen door een (aanvullende) managementopleiding.
  • Je kunt goed inspireren, motiveren, stimuleren en coachen.
  • Je kunt goed sturen op basis van financiële informatie, productienormen en procesverbeteringen.
  • Je hebt oog voor teamontwikkeling en bent in staat om team/werkprocessen goed te begeleiden.
  • Je bent tactvol, initiatiefrijk en enthousiast.
  • Tevens ben je gericht op samenwerking, kun je doorpakken als dat nodig is en ben je besluitvaardig.
  • Je kunt goed sturen op procesverbeteringen.
  • Je bent bedreven in planningen, planningssystemen en het opstellen van rapportages.

Wij bieden jou

  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar;
  • Een arbeidsduur van gemiddeld 20 uur per week;
  • Een salaris van €3736,- tot €5473,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. De functie van teamleider is ingeschaald in FWG60 (cao Ziekenhuizen). Op 1 juni 2024 volgt een verhoging van 5%. Inschaling vindt plaats op basis van werkervaring en opleiding;
  • De standplaats van de functie is Apeldoorn;
  • De mogelijkheid om extra verlof aan te kopen via ons meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden;
  • Een prima pensioenregeling bij PFZW;
  • Een eindejaarsuitkering van 8,33%;
  • Opbouw van PLB-uren van 57 uur bij een fulltime dienstverband. De uren kennen geen verjaringstermijn;
  • Scholings- en ontwikkelingsmogelijkheden;
  • Enthousiaste collega’s om mee samen te werken.

Heb je vragen over de vacature?
Neem dan contact op met Esther Lems, coördinerend teamleider Audiologisch Centrum Apeldoorn op telefoonnummer 06-30209771  of via mail e.lems@pento.nl . Voor meer informatie over Pento kun je terecht op onze website www.pento.nl.

Ben je enthousiast en wil je reageren?
Mail dan je sollicitatiebrief en curriculum vitae  uiterlijk op 7 maart 2024 aan Esther Lems via vacatures-acap@pento.nl. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure. De sollicitatiegesprekken worden gepland op 12 maart 2024.


De vacature wordt gelijktijdig in- en extern geplaatst. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat de voorkeur.

(Online) screening, bijvoorbeeld via databanken, zoekmachines en sociale netwerken, kan deel uitmaken van het sollicitatieproces.

Het kunnen overleggen van een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een voorwaarde voor de aanstelling. De procedure hiertoe wordt opgestart na het arbeidsvoorwaardengesprek.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld en doorplaatsing in andere media is op grond van spamwetgeving verboden.